1881
דוד זקריה, סבו של יוסף, עם משפחתו באיטליה
דוד התמחה בחריטה ידנית ולימד את המלאכה את אביו של יוסף, ברוך
1945
״אבא שלי, עשה עבודות נהדרות גם עבור בית המלוכה (דרך הסוחרים והמתווכים) ועוד עבודות מאוד מרשימות לבעלי ממון רב בבוקר ארוחת בוקר הליכה מהבית לבית המלאכה ( 4 דק)בבית צהרים עם כולם לארוחה סייסטה קלה וחזרה לעבוד עד הערב הוא היה חובב דיפלומטיה ויחסים בינלאומיים , הייתה לו ראיה של מצביא צבאי. אהבנו גם סרטים כדורגל וטיולים. מתגעגע אליו״
1968
״נולדתי בטהראן קיץ 1964 בן זקונים להורים שלא היו הם עצמם על טהרת הפרסים , כל אחד אחת הגיע ממקום מרוחק וארץ אחרת לטהראן
גדלתי בבית של מוסר וערכים. המון כבוד לאדם וכבודו , הרבה הומור וכל זה בתוך חממה של יצירה ואומנות מצד האב ורוחניות ועומק מצד האם
שילוב שעיצב את נשמתי להיות מה שהיא ולשם מה הגיעה לטיול המרתק הזה גם הפעם על הכדור הנפלא שלנו,
הקשבתי לשיחות רבות על עולמות הקבלה
המון יצירה בבית המלאכה של אבי, זהב, אבני חן יקרות, בזכרוני הדגם של הכרכרה המלכותית של השאה הפרסי שהייתה אז עוד בתהליך היצירה,
אבא שלי והעובדים שלו יצרו שני עותקים של הכירכרה מזהב טהור טהור וכל האבנים הכי יפות, הם היו אז משבצים את הכרכרה שהגודל שלה לדעתי לא יותר מ25 סמ אבל במבט של ילד כל רגל של סוס היה בגודל של אפרוח כל ספינל רובי ספיר אמרלד נראו כמו סלעים"
אסתטיקה אסתטיקה אסתטיקה-זו היתה השפה שרכשתי שם, למרות שהסדנא הייתה דיי שחורה ומפויחת, אני זוכר את האש עם בנזין מטוסים ומפוח או פומיות להלחמה, הם בנו את חלק מכלי העבודה לבד מה שגרם לסדנא להדמות לסוג של מסגריה ונפחיה
מקדחים חשמליים לא היו
הכל מכני
הכלים האלו איתי כל הזמן והם העדות והזכרון לבית ( מלאכה ) אבא״
1985
״הסטודיו הראשון שלי היה ברחוב בן יהודה 147 ופתחתי אותו בשנת 1985
אחרי השחרור מהצבא הצטרפתי לעבוד עם אבא שלי זכרו לברכה ואחי שיבדל לחיים ארוכים , אחי פרש לטובת עיסוקים אחרים למרות שהיה מוכשר בטירוף , זריז ובעל יכולות אילטור בצורה יוצאת דופן, ממנו למדתי המון עוד משחר ילדותי איך שהיה משכלל צעצועים פשוטים לדברים מיוחדים וכדומה
אבא שלי היה כבר דיי חולה והגיע פחות ופחות כך שמצאתי את עצמי נושא על כתפיי את השם Zakariya ואיתו את חובת ההוכחה למצויינות, מקצועיות, יושרה ונאמנות למקצוע הצורפות ואומנויות התכשיטים
הייתי אז אחרי שירות קרבי לא פשוט במלחמת לבנון הראשונה
המון אמביציה ומוטיבציה אין סופית מאז ועד היום
אני מאוהב בתהליכי היצירה מרגע הרעיון ועד הביצוע בכל קנה מידה מארבע ממ ועד 4000 מטר רבוע״
1994
International Designers Hall Basel Switzerland.
1999-2001
גושן
היצירה הזאת עבורי היא תמצית עניינית וחיבור לשורשים הקדומים שלנו זוהי מחווה לאמנים ואומנים שיצרו אי אז כבר בעת הקדומה. אני רואה בעבודה הזו מעין מסע בזמן חזרה אל שיטות עבודה קדומות, ללא הטכנולוגיות של ימינו
מרתק להבין איך יצקו את הזהב הטהור הכסף, הנחושת , תהליכי עבודה שמצריכים לדוגמא טמפרטורות גבוהות מאוד, כלי עבודה בסיסיים, חלקם מברזל לריקוע, חלקם מאבן, חלקם מעץ. כדי ליצור ככה נדרש ידע ביציקות לתוך חול או לתוך שלדים של דיונונים שעשויים מחומר כמו גבס דחוס. עבדתי אז עם מה שהיה בהישג יד, נוצרה פיגמנטציה מופתית ממחצבים, תבלינים ומינרלים, ממש להתבונן והלב מחסיר פעימה
קטונתי מול אלו אך בכל זאת התחקתי אחר תהליכים אלו, אל צורות הנוף, הדיונות, גם בקרקעית הים וגם בחוץ להתבונן וללמוד מהטבע הטהור, ללמוד ענווה מה היא
ישבתי על קרקעות מסוגים שונים לרקע את הזהב, יצקתי לתוך שלדים של דיונונים, חלק מהתהליכים הכרתי מבית אבא , סבא וסבא רבה , הכל כאילו כל כך פרימיטיבי אך כל כך גאוני ומלא באור ושפע של יצירה,
גושן עבורי זה יחידה של התהוות של עבר הווה ועתיד יחד,
24 - 22 k
2003
"I “met” the Merkavah formation for the first time in the text, Sefer Yezirah, from the 5th Mishnah division.
"Roman eastern border, northern eastern border, lower eastern border", and so on, A description of the physical space and our consciousness, "diagonal limits", many, many secrets within these words. I learned with my teacher Rabbi Eliyahu Ezard, around the years 1999-2000.
The discovery itself was to translate texts into the visual language and through spatial vision the shape of the Merkavah was discovered. With 36 ribs, twenty-four surfaces, seventy-two wigs and more and more……..
Wow, even today I discover more and more information.
From there the gates of heaven opened and the journey began.
I observed and studied for two years until I felt ready to approach the work, the work process was extremely challenging both from a technical, professional,mental and spiritual point of view, to encode the knowledge into this wonderful creation, the Merkavah."
2010
What an extraordinary vision and mission! Bringing such a spiritual and meticulously constructed design from vision to physical form is truly profound. It is inspiring to see this Merkava center moving forward, especially with a careful selection of partners who align with the spiritual and practical needs of the project. This piece sounds like it will offer a unique experience of connection and harmony to anyone who enters.
Very soon I will post about the location, staff and purpose of the Merkava Hall
2024
The Merkava structure was crafted with meticulous attention to spiritual and symbolic values to create a space where an individual can enter for seclusion and introspection. This design aims to enable a full reset of a person’s spiritual system—soul, spirit, and mind—guiding them on a precise journey of their life’s purpose.